tisdag 10 oktober 2017

Fm i Mathantverk 2017

Jag gläds med mina kollegor på Aroma bageri&konditori som kammade hem 2 pinfärska guldmedaljer i årets fm i mathantverk ,som ägde rum4-6.10-2017 i Ekenäs.
Stort Grattis :)
MarmeladKompaniet deltog med en dessertsås,men det blev ingen bedömning i den klassen då det endast var 2anmälda bidrag! Det bidde ingenting av det!
Regelverket säger att det behövs 3-4 bidrag /klass för att kunna utse en guldmedalj,4-6 bidrag/klass för att kunna utse en silver medalj och 7+ för bronsmedalj!
FM i Mathantverk är i sin linda så hoppas att alla mathantverkare så småningom tar mod till sig och kommer med , och ser det som en chans till utveckling av de egna produkterna.Det är en ypperlig chans att få utvärdering och tips för denn produkt man deltar med!
Visst är det roligt att vinna medalj och tråkigt att inte nå upp till toppen ,men vill man utveckla och sporra sig till nya nivåer är det ett bra alternativ!

pssst...fick feedback per snigelpost häromdagen, på min dessertsås som bara hade en kompis i sin grupp i fm i mathantverk i höst i Ekenäs... , och visst fanns det förbättringstips , men 16,5 poäng av 20 möjliga var ju inte helt fel , tror jag fick 14,5 poäng för min päronsaffranvalnötsmarmelad som fick silver då 2013 i den svenska öppna mathantverks tävlingen i Östersund !

Inga kommentarer: