fredag 7 november 2014

eldar i vedspisen....

Ännu en kall dag , men en aningen varmare ...bara -5 grader :) De inhemska päron som jag köpte för nån dag sedan från det lokala supermarketen skriker på på uppmärkssamhet och jag svarar förståss med jajaa...ni hamnar i grytan bara jag får eld i spisen , såå nu knastrar det skönt i vedspisen och allt är förberett förutom löken ...min egen är tyvärr slut så jag får hoppa i bilen och inhandla , sedan ska det puttras chutney på vedhällen under dagen ...med julens underbara kryddskafferi...
I onsdags körde jag en 100 burkars leverans söderut, så nu är det att fortsätta höja lagerstatusen så att jag har nåt att ta med till julmarknaderna som kommer att avlösa varandra inom en snar framtid :)

Päronskalet slänger jag ju inte, utan kära hönsflock och ankgänget ska få mumsa på lite gott i vinterkylan !
ha en fin vinterdag

Inga kommentarer: