lördag 2 september 2017

Hösten är här-renoveringstider...spännande tider framöver ...jag flyttar !!

Den lilla röda stugan , en av Jakobstads äldre fastigheter har jag fått möjligheten att hyra för mitt småskaliga mathantverk! Men det är ju inte " sådär bara " att flytta in !!
Jag hade en plan en gång att vara igång nu ihöst ,men det drar ut på tiden-regelverket har ingen turboväxel...men jag tror ju på långsamhetens lov ...såå..allt har sin tid!
Som bäst håller jag på att sammanställa en massa bilagor till en ansökan om bidrag till restaureringen av det lilla köket i stugan!Katsokod ska aktiveras för att kunna logga in på hyrrä för att kunna göra en ansökan...m.m Ja det är en hel del,men intressant ,man måste utrusta sig med tålamod och och ta det from the
" bright side ",man lär ju sig en massa på köpet :) vem har sagt att det ska vara  lätt som en plätt?
Sålänge vi restaurerar ,blir det inte så mycket marmeladkokning,men jag komner att hålla till några dagar nu som då ,vid Aroma bageri&konditori och koka lite marmelad,för efterfrågan är stor och det tackar man för!


Inga kommentarer: